تکنولایف میخواهد برندی آرام باشد و این را در تمام ابعاد استراتژیهای مارکتینگ خود پیاده خواهد کرد – دیام برد
به گزارش DM Bird، هادی فرزادی، مدیر بازاریابی تکنولایف در نشست خبری پانزدهمین سالگرد این برند با اشاره به روند تغییر برند تکنالایف گفت: کمپین جمعه سفید تکنولایف پس از پروژه ریبرندینگ ما آغاز شد و یکی از اهداف کمپین این بود. تا بتوانیم از طریق این کمپین، مردم را در مورد تغییر برند تکنولایف آگاه کنیم و اعتماد مردم را جلب کنیم. پس از اجرای این کمپین، Technolife به طور متوسط 310 درصد افزایش فروش را در دوره قبل از رویداد مشاهده کرد. در نهایت، در این کمپین شاهد افزایش 5 میلیون بازدیدکننده وبسایت بودیم و همچنین نرخ NPS ما در ماه گذشته 56 درصد بود که در مقایسه با معیارهای جهانی سطح مطلوبی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تخمین می زنیم بیش از 13 درصد در بازار محصولات دیجیتال آنلاین سهم داریم، گفت: یکی از اهداف امسال ما تقویت زنجیره ارزش برای مخاطبان و ارائه خدمات خوب بود. همچنین اخیراً خدمات جدیدی به نام های تکنوپی، تکنوگلد و تکنو بیزینس را معرفی کرده ایم که بر اساس نیاز مخاطبان ما طراحی شده است.
خرید از وب سایت های آرام انتخاب 92 درصد از کاربران بوده است
همچنین تورج صبریوند، استراتژیست برند مسئول تغییر برند این مجموعه گفت: این پروژه با یافته های تکان دهنده ای برای ما آغاز شد. در ابتدای این پروژه از مخاطبان خود پرسیدیم که آیا ترجیح می دهند وب سایت های آرام بخرند یا وب سایت های هیجان انگیز؟ و 92 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گزینه وب سایت های آرام را انتخاب کردند. با نتایج مشابهی از این نظرسنجی، اگر به کسبوکارها و وبسایتهایی نگاه کنیم که دائماً سعی میکنند هیجانانگیز و غافلگیرکننده باشند، باید از خود بپرسیم که آیا کسبوکارها به اشتباه فکر میکنند چیزی که مردم به آن نیاز دارند هیجان است؟
وی با اشاره به اینکه از منظر اجتماعی می توان این سوال را مطرح کرد، گفت: آیا امروز جامعه ما به کسب و کارها، طرح ها و تبلیغات هیجان انگیز با جذابیت های اغراق آمیز نیاز دارد یا کسب و کارهایی که آرام و دارای طراحی آرام هستند؟ تجارت؟ استاندارد ISO26000 می گوید که مسئولیت اجتماعی برندها این است که تجارت خود را انجام دهند اما آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند. “آلودگی محیط زیست تنها آلودگی هوا و غیره نیست، بلکه مهم است که از طریق تبلیغات و برندسازی از طریق کسب و کار خود آلودگی بصری ایجاد نکنید.”
صابریوند افزود: همین الگوی فکری و مسئولیت پذیری در فصل جدید فنلایف با جدیت دنبال میشود و تکنولایف کاملاً مسئول و متعهد به عدم ایجاد مزاحمت و آلودگی بصری و ساخت برند آرامی است. تلاش ما این است که این مشکل را در همه ابعاد این برند ببینیم. در طرح های تکنولایف تمامی رنگ ها آبی ملایم و رنگ های کناری سفید یا خاکستری کم رنگ است. علاوه بر این، فصل جدید تکنولایف از تصاویری دنج، زیبا و آرام از طبیعت استفاده می کند و این را نه تنها در طرح ها، کمپین ها و وب سایت ها، بلکه در شبکه های اجتماعی تکنالایف نیز خواهید دید.
وی در پایان تاکید کرد: در این راستا حتی لحن پیامکهای تکنولایف نیز تغییر کرد و به جای ارسال پیامهای هیجانانگیز، به سمت ارسال پیامک به مخاطبان خود با لحنی آرامتر و موقرتر حرکت کرد، اگرچه دعوت به آرامش مایه تعجب است تمرکز بر تمرکز انسانی برند Technolife و ما می دانیم که مشتری محور بودن فقط برای تسریع روند خرید مصرف کننده نیست.”
آیا راه های دیگری به جز نویز برای انتقال پیام وجود دارد؟
این برند قبل از اعلام رسمی تغییر نام تجاری تکنولایف، یک کمپین محیطی با شعار «با هیجان خرید نکنید» برگزار کرد که در آن از رنگ آبی و تصاویر دریا استفاده شده بود. اما نکته این بود که این کمپین به دلیل استفاده از فونت های کوچک و کم رنگ به حدی مورد انتقاد قرار گرفت که مدت کوتاهی پس از راه اندازی آن، طراحی بیلبوردها تغییر کرد و عبارات استفاده شده برای خوانایی بهتر پررنگ تر و بزرگتر شدند.
فرسادی در پاسخ به این سوال که DM Bird در صورت راهاندازی کمپینهای محیطی، از چه استراتژیهایی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود استفاده میکند، فرسادی میگوید: «به اعتقاد من استراتژیها بر اساس اهداف شکل میگیرند. در کمپینی که شما اشاره کردید، هدف ما این بود که برند خود را معرفی کنیم و آگاهی از برند را افزایش دهیم و به مخاطب پیام “خرید آرام در محیطی امن” را بدهیم و معتقدیم که این پیام به درستی ارائه شده است.
صابریوند در پاسخ به سوال DM Bird گفت: “همه می دانند که اگر تبلیغ خود را با سر و صدای زیاد ارسال کنید، همه به آن توجه خواهند کرد، اما سوال اینجاست که تنها راه انتقال پیام برند شما به مخاطب؟” آیا مردم آن را دوست دارند؟ چنین چیزهایی و آیا واقعاً در جامعه امروزی ما به چنین چیزی نیاز داریم؟ این تنها راه نیست و راه های دیگری برای ارسال پیام وجود دارد.